Kliiniku omaniku ning kirurgiale ja implantoloogiale spetsialiseerunud dr Kulli sõnul möödus kriis nende jaoks väga töiselt ning tõdeb rõõmuga, et terve eriolukorra jooksul ei olnud kliinik kordagi suletud. Kriisi esimestel nädalatel oli Otepää Hambakliinik ainus hambaraviasutus, mis oli Lõuna-Eestis avatud.

Eriaja erilised kordaminekud

Suurimaks õnnestumiseks peab dr Kull asjaolu, et kliinikul oli kohapeale varutud piisavalt isikukaitsevahendeid, mis võimaldas erakorralist abi pakkuda ja tööd teha terve kriisi vältel. Samuti on ta rahul asjaoluga, et kõik töötajad püsisid keerulisest ajast hoolimata täie tervise juures. Hambaravi teenuste pakkumisega tuldi korralikult toime, kuid samas tõdeb dr Kull, kuna tegemist ei ole väga suure kliinikuga, oli töökorraldus kindlasti kergem.

Uued tuuled hambaravis

Kulli sõnul jäävad isikukaitsevahendite kõrgemad nõuded ka edaspidi kehtima. Otepää Hambakliinik on seetõttu loobunud lisavarustuse eest patsientidelt lisatasu rakendama, kuigi mitmed kliinikud seda ikka veel küsivad. Ta usub, et visiiti broneerides peaksid inimesed selle teguriga kindlasti arvestama, et mitte ebameeldiva üllatuse osaliseks saada.

Hambaravis valitsevat hetkel veidi nukker olukord, sest patsiendid, kelle visiidid tuli eriolukorra tõttu ära jätta, pöörduvad nüüd juba valu tõttu hambaarstile. See-eest on valu käes kannatava kliendi olukord selline, et ravimiseks ei piisa vaid ühest visiidist. Nii on praegu ravijärjekorrad väga pikad ja pikenevad veelgi.

Pikkade ravijärjekordadega tuleb varakult arvestada

Dr Kull rõhutab, et ravijärjekordade tõttu ei ole patsiendile võimalik juba järgmiseks või ülejärgmiseks päevaks aega pakkuda. Muidugi üritab kliinik võimalusel vältimatut ravi vajavaid inimesi teeninda juba samal päeval. Kusjuures vältimatu hambaravi kompenseerib Haigekassa ka juhul, kui patsiendil ei ole ravikindlustust, kuid arvestama peab siiski visiiditasuga.  Arsti sõnul tasub arvestada, et iga probleem, millega on vaja hambaarsti poole pöörduda, ei nõua vältimatut abi. See, kas pakutud teenus läheb vältimatu hambaravi teenuse alla, otsustab spetsialist ehk hambaarst ise. 

Anna visiidile mitteilmumisest teada!

Kurvastusega on Otepää Hambakliinikus märgatud ka trendi, kus patsiendid ei ilmu kokkulepitud visiitidele. Tegu on eriti nukra olukorraga, kuna viimasel ajal on ühele patsiendile planeeritud mitmetunnine ajavahemik. Lisaks sellele, et arst sõidab kliendi teenindamiseks ja aitamiseks enamasti pika maa maha, ei anna ette teatamata ilmumine võimalust broneeritud aega ka kellelegi teisele pakkuda. 

Seetõttu paneb dr Kull inimestele südamele mitteilmumisest vähemalt eelneval päeval märku anda, sest nii saab broneeringut pakkuda neile, kes seda kiiremas korras vajavad. Ravijärjekorrad on pikad ja keegi teine võib muidu raisku läinud aja üle väga õnnelik olla!

Otepää Hambakliinikusse saad mugavalt aja panna siin: www.ohkliinik.ee#broneerimine.